با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید
به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين
وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد
و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازسازی و احیا مجدد کازینو مونترال کانادا، یکی از طرحهای توسعه یافته و خلاق میباشد که با بودجه درآمد داخلی کازینو اجرا شده است. اجرای این طرح توسط هنرمندان داخلی و با به کارگیری از حداکثر مواد و متریال های داخلی ساخته شده است. یک طرح گردشی ساده در محیط داخلی، جایگزین طرح قدیمی این کازینو شده که در سال 1993 ساخته شده بود. طراحی و اجرای این بخش از کازینو 10 ماه به طول انجامیده است. فاز جدید بازسازی این مجموعه پس از بررسیهای جامع و کلی شروع به کار شده است.
در این مطلب قصد داریم با همراهی شما به بررسی بازسازی کتابخانه دانشگاه بالتیمور آمریکا بپردازیم و معماری آن را مورد بررسی قرار دهیم. این کتابخانه، Robert L. Bogomolny نام دارد.
استودیو معماری Behnisch Architekten از جمله شرکت های بزرگ بین المللی است که اصلیت آلمانی دارد، از سال ۱۹۸۹ مشغول فعالیت است و در حال حاضر، در چند شهر آلمان و همینطور شهر بوستون آمریکا دارای دفتر کار است. این دفتر معماری پروژه های بزرگی را طی سالهای فعالیت در نقاط مختلف دنیا طراحی نموده است که کتابخانه دانشگاه بالتیمور یکی از آنهاست. کارهای این شرکت معماری آلمانی را می توان، بزرگ مقیاس توصیف نمود. با توجه به رزومه و نمونه کارهای درج شده در وب سایت این شرکت، می توان پروژه های بزرگی را مشاهده نمود.
امروزه، زیبایی شناسی مدرن و شیوه زندگی مدرن بر فردیت تأکید دارند. نمای ساختمان نیز یکی از عناصری است که در برخورد اول شخص با ساختمان بیش ترین تأثیر را در آن ها ایجاد می کند. نمای چوبی همیشه در میان سایر متریال منحصر به فرد است و توجه هر کسی را با تنوع و ظاهر طبیعی، استقامت، ویژگی های ساخت و ساز خوب، موضع زیست محیطی و سرعتش در ساخت و ساز به خود جلب می کند. نماهای چوبی به لطف تمام ویژگی هایی که ذکر شد شهرت و اعتباری چشمگیر در مقابل سایر متریال بدست می آورد. ترکیب این متریال در کنار بتن اکسپوز نیز نتایج رضایت بخشی را از خود به جای گذاشته است.
رابرت ونتوری از اولین معمارانی بود که الگوهای تزئینی و ترکیب نمادهای تاریخی را به طرز شجاعانه ایی در طرح هایش به کار برد. بیشترین تلاش او بر تاکید و تمرکز بر دو حوزه "سلیقه" و"نمادگرایی" در معماری بود. او در کتاب خود تلاش داشت اصول اخلاقی کارکردگرایانه ایی را که برای زمان طولانی بر اندیشه معماری سایه افکنده بود تعدیل کند و در نمونه های زیادی از بیان و آثار خود اشاره می کند که طراحی معماری با معنای تعمدی به کارکردگرایی صِرف غالب خواهد شد و از این طریق با تلاشی آگاهانه حضور دیگر ارزش ها را یادآور می شود.
ورقهای شیروانی انواع مختلفی از ورقهای بام همواره خریداران این محصولات را گیج کرده است. به طور کلی، ورقهای شیروانی از انواع مختلف ورقهای گالوانیزه با اشکال مختلف تولید میشوند.
گرمخانه، فضای اصلی حمام را تشکیل می دهد. حوضچه ای پر از آب ولرم در نزدیکی ورودی گرمخانه قرار داشت که چاله حوض نامیده می شد، تازه واردان پاهای خود را در آن برده و شست و شو میدادند. در سطح هم کف،در مدخل ورودی به گرمخانه که کف حمّام بود، با تخته سنگ های یکنواخت و زیبایی سنگفرش شده بود که عموماً دارای چند ستون سنگی و سقف گنبدی طاق و چشمه بود. در سقف هر طاق تعداد زیادی شیشه بود. در کنار سنگفرش های کف حمّام جوی های کوچک شیبداری قرار داشت که از سنگ ساخته شده بود و فضولات و آبهای اضافی را به خارج و فاضلاب حمل میکرد. خزینهها مقابل درب ورودی گرمخانه ساخته میشد و برای بچهها آب ولرم و برای بزرگ ترها آب گرم داشت.
تاریخچه اولین حمام ها در خارج از ایران طبق اسناد کتبی موجود، به بیش از دو هزار سال پیش از میلاد عیسی مسیح (ع) برمی گردد. به استناد کتب تاریخی موجود، جزیره ای به نام کرت دو هزار سال پیش از میلاد مسیح از چنان تمدن والایی برخوردار بود که تمامی منازل مسکونی (اعم از خانه ثروتمندان و فقرا) مجهز به حمام آب گرم روان بودند.
حمام، در تاریخ ایران قدمتی سه هزار ساله دارد. نظافت و پاکیزگی از دیرباز جزو اصول و آیین اعتقادی و مذهبی ایرانیان به شمار می رفت. غسل کردن در آیین زرتشتی، یکی از شروط شرکت در مراسم های مذهبی بود. قدمت ساخت حمام در ایران به پیش از دوره فرمانروایی هخامنشیان برمی گردد. پس از اسلام آوردن ایرانیان، حمام کردن به عنوان یکی از فرایض دینی مورد توجه ایرانیان قرار گرفت.